Dan ben ik NU gaat over de ‘verloren generatie’ van de twintigers.

Theater Plakband wil deze generatie een gezicht en stem geven.
In samenwerking met het Axis Festival is er een pilot voorstelling gemaakt. Dan ben ik NU vertolkt de tussen-tijdgeest van de ‘verloren generatie’ op eigenzinnige wijze. De succesvolle pilot is getransformeerd naar een excentrieke theatervoorstelling.

‘Er zit een diepgewortelde optimisme in onze generatie en we hebben een doel. Iedereen probeert zijn of haar ideaal te bereiken en volwassenen te worden in de grote (boze) mensen wereld en zich die wereld een stukje eigen te maken. Om dit doel te bereiken moeten we vele zijpaden inslaan en komen we op vreemde plekken terecht. Wij ontmoeten uitzonderlijke mensen, hebben vreemde baantjes met bijzondere bazen. Wij proberen te zwemmen in een wilde oceaan en spoelen soms aan op plekken waarvan we niet eens wisten dat ze bestonden’.

Dan ben ik NU is mede mogelijk gemaakt door:
Provincie Drenthe, Prins Bernhard Cultuurfonds Groningen, Het Amsterdams Fonds voor de Kunst en Voordekunst.

danbeniknu17danbeniknu9danbeniknu25

Dan ben ik NU is een productie van Theater Plakband in samenwerking met Studio Tape.
Concept/regie en vormgeving: Floortje Ernst en Sanneke Roelofs. Spel: Catherine Sorgdrager, Kim Perfors en Mariska Pronk. Lichtontwerp: Christian Wijnholds. Techniek: Mathijs Hoffman.